جريانهاي عاشورا

ساخت وبلاگ
  يکي از عوامل عاقبت به خيري ، استقامت در برابر شياطين دروني و بيروني است.استقامت در مفهوم قرآنى آن اصطلاحى براى پايدارى در دين و مسير حق در برابر كژيهاست. اهل معرفت تعابيرى چون «اهل استقامت» و «منزل استقامت» را كه مرحله‏اى از مراحل سلوك الى اللّه است به‏ كار مي ‏برند. به تعبير حضرت امير زندگي دنيا پيچيده است با انواع مشکلات و تلخ کاميي ها ، اگر انسان در برابر اين هم مشکلات که داراي مصلحت تام الهي هستنند، صبر و استقامت نورزد، چيزي جز درد و رنج و سرانجام بد فرجامي عائد انسان نمي شود؛زيرا اگر مدت كوتاه زندگي انسان در دنيا را با زندگي آخرتش، كه بي نهايت و پاياني براي آن نيست،مقايسه شود؛ تحمل سختي ها ومشكلات بر انسان آسان و هموار مي شود؛ زيرا معيار و ترازوي خوش بختي  و سعادت با پارسنگ عاقبت به خيري سنجيده مي شود.لذا امام علي عليه السلام مي فرمايد:.«عمل، عمل! پس از آن: عاقبت، عاقبت! و نيز: استقامت، استقامت! و سپس: صبر، صبر! و: پارسايى، پارسايى!بى گمان هر يك از شما را نهايت و هدفى معين است، پس راه خود به آ جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4biran1211 بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 ساعت: 20:47

يکي ديگر از عواملي که اسنان را خوش فرجام مي کند ، راضي نگه داشتن والدين است.اگر پدر و مادر از انسان راضي نباشند ، طبق روايات معتبر ،افرزند لال از دنيا خواهد رفت .و اين  نتيجه طبيعي  عدم رضايت آنهاست . و کسي که هم لال باشد و نتواند در برابرنکير و منکر با زبان قاطع جواب دهد ، قطعا عاقبت به خير نمي شود هرچند هم عمل صالحي داشته باشد. زيرا پدر و مادر در واقع خالق ثاني هستند و داري حق وتو خالقيت الهي هستند .به تعبير ديگر ؛پدر و مادر مظهر و تجلي صفت خالقيت الهي اند اگر از فرزند ناراضي باشند باعث ناراضيخداوند خواهند شد و بايد تاوان آن را پس دهد به اين علت عاق والدين از گناهان کبيره شمرده شدهاست . پيامبر(ص) فرمود: كسي كه پدر و مادر خود را به خشم آورد، خداي را به غضب در آورده است.1روايت معروفي در اين باره وارد شده که شاهد و دليل مدعا ما در بحث خوش فرجامي يا بد فرجامياست. امام صادق(ع) فرمود:«هنگام مرگ جواني، پيامبر اکرم(ص) کنار بستر او حضور يافتند و به جوان فرمودند: بگو لا اله الا الله، فرمود: زبانش بند آمد، چندبار تکرار کرد ولي زبان او بند شد، پيامبر(ص)به زني که کنار جوان جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4biran1211 بازدید : 200 تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 ساعت: 20:47

معيار ارزيابي و ارزش گذاري يک برنامه ، يک عمل ،يک دولت و يک شخص بهپايان و نتيجه کار آنهاست. اين اصل قرآني و علمي به صورت ضرب المثل در کار وکاسبي مردم راه پيدا کرده است .ضرب المثل مشهور" جوجه را آخر پاييز مي شمارند"روزانه ورد زبان مردم است و از اين اصل گرفته شده است.امام صادق(عليه السلام)از جدّش امير مومنان على(عليه السلام) چنين نقل مى کند:«حَقِيقَهُ السَّعادَهِ اَنْ يَخْتِمَ لِلْرَّجُلِ عَمَلُهُ بِالسَّعادَهِ وَ حَقِيقَهُ الشَّقاوَهِ اَنْ يَخْتِمَ لِلْمَرْءِ عَمَلُهُ بِالشِّقاوَه؛حقيقت سعادت اين است که، آخرين مرحله زندگى انسان با عمل سعادتمندانه اى پايان پذيرد، وحقيقت شقاوت اين است که آخرين مرحله عمر با عمل شقاوتمندانه اى خاتمه يابد».1حضرت در اين حديث مردم را به دو گروه تقسيم مي کند و گروه سومي در نظر نمي گيرد و آن دو گروهيکي به عنوان سعيد و سعادت مند که با آرم عاقبت به خيري شناخته مي شوند يعني تمام امکانات و وسائلضروري بعد از مرگ خود را فراهم کرده و در آخرت بر سر سفره عقايد و اعمالش مهمان است .گروه دوم گساني هستند که هنگام مرگ دست شان خالي است و حسرت پايان کار آنهاست.از جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4biran1211 بازدید : 199 تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 ساعت: 20:47

قرآن اصرار دارد که ما در اين دنيا هم بهشتي زندگي کنيم يعني الگوي عملي خودرا از بهشتيان که- در آيات و روايات مفصل به شرح زندگي آنها پرداخته -اقتباسکنيم و يک زندگي بهشت گونه در اين جهان رقم بزنيم ؛ مثلا اگر بهشتيان کنيههيچ مومني را دل ندارند ،ما هم در اين جهان کنيه هيچ مومني رادر دل نگيريم ؛لذا قرآن يک کدهايي به ما مي دهد ومي فرمايد:بهشت کسي کاري به کارکسي ندارد، بد کسي را نمي‌خواهد،«وَ نَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِم مِنْ غِلٍّ»؛1هيچ بهشتي نسبت به بهشتي ديگر کينه ندارد.بعد توصيه مي کند که مردان باتقوا هم تلاش کنندکه نظام وکشور خود را بهشتي کنند،دعا و حرف آنها اين است که خدايا! «وَ لاَ تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلّاً لِلَّذِينَ آمَنُوا»؛2البته انسان مي تواند زندگي خانوادگي يا مملکت خود را هم جهنمي کند و با فحشو تهمت و...اعصاب خود و ديگران را خورد کند.!!!يک نمونه سبک زندگي بهشتيان در بهشت بحث مهمانداري  و پذيرايي است که مامي توانيم آن را الگو برداري کنيم و در زندگي خودمان جاري کنيم همان طور که حضرتابراهيم آن را اجرا کرد.در نحو پذيرايي بهشت اول يک پيش غذا (دسر جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4biran1211 بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 ساعت: 20:47

امشب رحلت جانگداز حضرت معصومه سلام الله ، ضمن عرض تسليتآن حضرت ؛ چند جمله اي در باره عظمت آن حضرت بيان مي کنم .در اين کره خاکي برخي از مناطق نسبت به ساير مناطق حرمت و عزتخاصي دارند. مهمترين عامل ارزشمند شدن آن منطقه ، عامل انساني است.يعني يکي از بندگان خوب خدا در آن منطقه يا رشد و نمو کرده يا در آن منطقه مدفون شده است.مثلا مکه محل تولد نبي مکرم اسلام است و بيت المقدس يک منطقه پيامبر خيز بوده که انبياي مهميمثل ؛ حصرت داود ،سليمان ، زکريا و....در خود جاي داده است.در قم مقدس که در روايات بسيار مورد ستايش قرار گرفته و حتي فرمودند سه درب از هشت در بهشتبه روي مردم قم باز مي شود به خاطر حضرت معصومه اين فاطمه ثانيست.لذا جا دارد که مردم ايران زمين برنامه زيارت اين بانوي بزرگوار را در ليست برنامه زيارتي و سياحتيخود قرار دهند و از عنايات آن حضرت خود را بهره مند سازند و در آخرت هم به شفاعت آن حضرت نائل آيندچنانچه در روايت دارد :امام صادق(ع) فرمودند: «الا ان للجنة ثمانية ابواب ثلاث منها الي قم فيها امراة هي من ولدي اسمها فاطمة بنت موسي، تدخل بشفاعتها شيعتي الجنة باجمعهم» يعني آگاه باش جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4biran1211 بازدید : 208 تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 ساعت: 20:47

در حديث معروفي از امام حسن عسگري نقل شده که« مومن پنچ نشانه دارد يکياز آنها خواندن زيارت اربعين در روز اربعين است»1.شايد علت عمده خواندن اين زيارت ، اين است که زيارت اربعين پشت صحنه قيام کربلارا براي ما مشخص مي کند؛ زيرا مومن هر بهره اي از اسلام دارد به خاطر خونشهداي کربلا و جان بازي آنهاست،  که در اين زيارت در قالب دعا  آمده است . اين زيارت هم اهداف امام حسين را مشخص مي کند و هم  اهداف دشمنان امامکه دنيا طلب و به دنبال بهره ناچيز دنيا بودند مشخص شده است که در واقع زنگخطري براي همه انسانهاي مومن و خداجوست.هر چند ظاهر حادثه عاشورا را يزيد و همفکرانش طراحي کردند ولي پشت صحنهآن جهل مردم بود که جاهلانه به دنبال عده اي دنيا پرست راه افتادند و فرزند پيامبررا به قربانگاه بردند ، اگر جهل مردم نبود محال بود حادثه کربلا به وجود بيايد!!!لذا در اين زيارت عرض مي کنيم :خدايا !حسين بن علي بَذَلَ مُهجَتَهُ فِيکَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِيرَهِ الضَّلالَه2 يعني امام خون خودش را در راه تو داد تا مردم را از جهالت و سرگرداني نجات بدهد.يعني امام از مدينه ت جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4biran1211 بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 17:06

شايد اين نکته به ذهن شما هم رسيده باشد که براستي براي هر چيزي قيمتاست و به عبارت ساده تر هر چيزي ارزشي دارد، مثلا کارخانه ذوب آهن يکقيمت دارد، يک فرش يک قيمتي دارد ، پژو پارس يک قيمت دارد و ....يک انسان چقدر مي ارزد؟همان طوري شاخص ارزش گذاري بايد از طرف کارشناس خبره همان کالاباشد که بازار را به خوبي مي شناسند و بر قيمت کالا تسلط دارند ، ارزش انسانهم از طرف کارشناس الهي قيمت گذاري شده است ، لذا هم قرآن و هم اهل بيتبه مناست هاي مختلف انسان را ارزيابي کرده و  برچسب قيمت را در قرآن وروايات نصب کرده اند.قيمت پايين و نرخ تعاوني هر انسان بهشت است هر کسي کمتر از آن بفرشد قطعا ضررکرده است !!!!!!!! به عنوان نمونه امام کاظم عليه السلام مي فرمايد:اِنَّ اَبدانَکُم لَيسَ لَها ثَمَنٌ اِلَّا الجَنَّهٌ، فَلا تَبيعُوها بِغَيرِها؛همانا بدنهاي شما را بهايي جز بهشت نيست. پس آنها را به غير بهشت نفروشيد.يا  فرآن در اين باره مي فرمايد:إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَدر حقيقت ‏خدا از مؤمنان جان و مالشان را به [بهاى] اينكه بهشت جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : قیمت دیه یک انسان, نویسنده : 4biran1211 بازدید : 178 تاريخ : يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 17:06

هر چند تمام مصائب اهل بيت، درد ناک و خيلي عميقند و اشکهر انسان مومن و منصفي را جاري مي کند ، اما بزرگترين مصيبت آنهادور شدن بشريت از معارف و راهنمايي هاي آنهاست که در اين روزها؛يعني بعد از رحلت پيامبر اکرم شروع شد و در حادثه عاشورا به اوج خود رسيد.به عبارت بهتر با کودتاي ننگين سقيفه مردم را از اهل بيت که همتاي قرآن بودندجدا کرده و مرجعيت ديني را از آنها گرفتند و در اختيار افراد معمولي قرار دادند کهدر خيلي از معارف دستشان واقعا خالي بود .به عنوان نمونه در تاريخ زندگي امام حسين عليه السلام نقل شده :«در مجلسي ابن عباس و ديگران نشسته بودند و وجود مبارك سيّدالشهداء هم حضور داشت. ابن ازرق با بودن حجّت خدا در حضور امام حسين(سلام الله عليه)  از ابن عباس سؤال مي‌كند وجود مبارك سيّدالشهداء وقتي جواب سوال او را داد ، اين مرد در كمال بي‌ادبي مي‌گويد: آقا از تو كه سؤال نكردم!»1اين مصيبت عظماست که ولي خدا را در حد يک طلبه معمولي هم قبول نداشتند!!!و از اين غمبارتر اينکه ابن عباس  او  را معرفي مي‌كند كه نه اينها هم باسوادند!!!لذا ما در کل وسائل الشيعه د جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4biran1211 بازدید : 219 تاريخ : يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 17:06

امشب ،شب شهادت امام حسن عسکري و امامت امام زمان عج است .ضمن تسليت شهادت و تبريک امامت ولي عصر به تمام دوستان و پيروان آن حضرت؛دو نکته را درباره زمينه چيني امام حسن عسکري براي امامت فرزند عزيزش را بيان مي کنم.شرايط زندگي امام حسن عسکري عليه السلام بسيار بحراني بود ؛ زيرا بني عباس مي دانستندکه از نسل ايشان کسي به امامت مي رسد که جهان را پر از عدل و داد مي کند لذا سخت خانهايشان را تحت کنترل قرار داده بودند تا به وهم خود جلوي اين کار را بگيرند.در حالي اين کار دقيقامصداق آيه شريفه قرآن است که مي فرمايد:يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد1امام حسن هم دو برنامه مهم را در راس برنامه هاي خود قرار داد.يکي : حفظ و مخفي نگاه داشتن آن حضرتبراي حفظ از شر دشمنان؛ زيرا دشمنان مترصد بودند که آن حضرت را به شهادت برسانند حتي حمل ايشان مخفي بودو حضرت نرجس خاتون آثار حمل نداشت و حکومت همواره مأمور مي‌فرستاد جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نرم افزار امام حسن,برنامه های مهدیه امام حسن,نرم افزار امام حسن مجتبی, نویسنده : 4biran1211 بازدید : 197 تاريخ : يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 17:06

تيمور تاش يکي از وزرا و رجال سياسي دربار رضا شاهبود که در اواخر عمرش مورد غضب شاه قرار گرفت و بعد از محاکمهوارد زندان شد و در آنجا به جهنم فرستاده شد.تيمور تاش در غرور و طغيان و اهانت به دين کم نظير بود ، جمله اي بهمرحوم دانشمند معظم آقاي تنکابني تهراني گفته بود که آن و جوابششنيدني است.گفته بود :« من با علم ، ادب ، منطق ، فيزيک و شيمي ثابت مي کنم که خداييوجود ندارد و آنچه شما مي پرستيد خيال و وهم است».ميرزا تنکابني در جواب گفته بود من هم با شما هم عقيده ام !وزير مي گويد: دليل شما چيست؟او در جواب مي گويد : دليل من بودن شما بر سر کار است ؛ زيرا اگر خدايي بود بايدشما زودتر برکنار مي شديد و به سزاي عمالتان مي رسيديد!!!جالب اينکه بعد چند روز از اين گفتگو ميرزا تعبد مي شود و بعد از او تيمور تاش هم ازکار برکنار و روانه زندان مي شود.آري غفلت از خالق باعث مي شود تا در برابر حق ايستاده و او را انکار کند.اگر خداوندبه کسي مدتي کار نداشت به معني فراموش کردن ما نيست بلکه مهلت دادن است شايد برگرديم.  جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4biran1211 بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 17:06

هرچند بحث تساوي زن و مرد از دير باز  در محافل علمي مطرحشده و جواب هاي خوبي به آن داده شده است اما در اينبحث از يک زوايه ديگري به بحث پرداخته خواهد شد.بحث تساوي زن و مرد از سوغات فرهنگ غرب است که نقش دايه دلسوز تراز مادر را بازي کرده و براي زنان مسلمان نسخه ئ بدلي پيچيده استو طوري به زنان مسلمان القا ئ مي کنند که در اسلام هم مرد سالاري است و زنانرا تحقير و شهروند درجه دو به حساب آورده و عملا راه کمال را به روي آنانبسته است و اين زنان هستنند که بايد در برابر آن دستورات بايستند و حقوقپايمال شده خود را باز پس گيرند. ما اگر خيلي هم خوش بينانه به اين مسئله نگاه کنيم در واقع اين نوع نگاه ازعدم درک اسلام و احکام مترقي آن نشات گرفته است.ستون فقران دين و کمال آن در معنويات است که کاري به زن و مرد ندارد وراه را براي رفتن زن و مرد باز گذاشته است که به چند نمونه اشاره مي شودمثلا در باره «حيات طيبه»فقط ايمان و عمل صالح را ملاک و شاخص آن مي دادندو مي فرمايد:«مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثي‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَ جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : تساوی زن و مرد,تساوی زن و مرد در قرآن,تساوی زن و مرد در, نویسنده : 4biran1211 بازدید : 209 تاريخ : يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 17:05

در يک کلام مي توان گفت: ريشه و زير بناي تمام کارهاي انسانبه دوست داشتن بر مي گردد ، اگر کسي يا کاري را دوست نداشته باشددر راه آن قدمي بر نمي دارد.به عنوان نمونه؛ اگر به دانش آموزي که به سختي براي کسب علم تلاش مي کند، بپيرسيمکه چرا اين قدر تلاش مي کني ؟ در جواب مي گويد: چون علم را دوست دارم!!اگر از يک مرد بپرسيم، چرا اين همه زحمت مي کشي ؟ در جواب مي گويد: چون زن و بچهخودم را دوست دارم و مي خواهم در رفاه باشند، اين تلاش برايم قابل تحمل است.!!يا از يک خانم بپرسيم، چرا اين قدر شب نخوابي داري و نيمه شب بيدار مي شوي و بچه ات را شير مي دهي ؟ در جواب مي گويد: چون بچه ام را دوست دارم و دوست ندارم ناله اشبلند باشد.!!يا اگر از يک جوان بپرسيم، چرا نماز مي خواني ؟ مي گويد: دوست دارم يا اگر کسي نماز نمي خواند بپرسيچرا نماز نمي خواني مي گويد: دوست ندارم!!!!!!!!!!خلاصه ريشه و جذر تمام رفتار و کردار انسان را دوست داشتن يا  ذوست نداشتن تشکيل مي دهد.ممکن است بعضي از دوستي ها پشيماني و پيامد ناگواري به دنبال داشته باشد، اما دو نوعدوستي هرگز پشيماني ندارد ؛يکي دوستي با خداوند و ديگري دوستي براي خ جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4biran1211 بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 17:05

 مهمترين نگراني انسانهاي موحد از زمان خلقت آفرينش تا عصرجديد عاقبت به خيري است.اين نوع تفکر مختص به مومنين متوسط نيست بلکه اولياي الهي و انبياء هم براي آينده خودنگران بوده اند و جالب اينکه در بين فرشتگان مقرب و بزرگ الهي  هم اين دغدغه بوده  کهبه يک مورد اشاره مي شود . نقل شده :«وقتي اين آيه ي شريفه ي قرآن نازل شد و ما ارسلناک الا رحمه للعالمين، يعني پيغمبر رحمت براي همه است، وقتي اين آيه نازل شد پيغمبر اکرم صلي الله عليه و آله به جبرئيل فرمود که اي جبرئيل من براي تو چه سودي دارم، من براي همه رحمت هستم براي تو که فرشته ي خدايي و معصومي و فرشته وحي هستي، من برايت چه سودي دارم،جبرئيل عرض کرد: يا رسول الله از ابتدايي که خدا من را آفريد هميشه ترس از اين داشتم که عاقبت به خير نشوم، اين آيه ي قرآن که نازل شد، ديگر خيالم راحت شد، که پيغمبر براي همه رحمت است و رحمت بودننش براي من بر اين است که اين خوف و نگراني من برطرف بشود. قرآن کريم مي فرمايد: مطاع ثَمّ أمين  حرف پيامبر را آنجا گوش مي کنندو پيامبر کسي است که حرفش پذيرايي دارد، اگر پيغمبر براي من دعا کند که من ع جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : چکار کنيم لاغر شويم,چكار كنيم كيرمان بزرگ شود,چکار کنيم تا پريود شويم, نویسنده : 4biran1211 بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 17:05

همان طوري که وعده داده بوديم که عوامل عاقبت به خيري را در آيات و روايات بهصورت خام مطرح شده ، به اختصار در محضرتان عرضه کنيم.يکي ديگر از عوامل عاقبت به خيري که در روايات بيان شده است «نماز اول وقت »است.نماز بخصوص نماز اول وقت يا با جماعت ، ديوار بلند بي اعتمادي بين ما و شيطان استکه جيغ شيطان را در مي آورد. به اين دليل دو تن از فرشتگان مقرب الهي يعني جبرئيل وعزرائيل نسبت به آن موضع قاطع گرفته اند.جبرئيل که دستش از خواندن نماز جماعت کوتاه است در يک آرزوي دست نيافتني ! مي فرمايد:آرزوي دارم که جزء بني آدم باشم به خاطر چند چيز که در بين انسانها هست اولين آنها نماز جماعت است.1و ديگري عزرائيل است که سمت رسمي و شغل اصليش، قبض روح انسانهاست و آخرين لحظهحيات انسان به دست او تمام مي شود و مهر قبولي يا مردودي ايمان (عاقبت به خيري يا شري)به فرمان او صادر مي شود ، در يک اظهار نظرجانانه و بشارت دهنده از مراقبين نماز اول وقتدر لحظه مرگ تمام قد دفاع مي کند. !امام صادق عليه السّلام فرمودند:«ان ملک الموت يدفع الشيطان عن المحافظ علي الصلاة و يلقنه شهادة ان لا اله الله و ان محمدا رسول الل جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4biran1211 بازدید : 183 تاريخ : يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 17:05

يکي ديگر از صفات برجسته اخلاقي که نقش زيادي در خوش فرجامي دارد، حستشکر و سپاسگذاري است . چيزي که در دنياي امروز حناي آن کمرنگ شده و کمترکسي يافت مي شود که دربرابر اين همه نعمت رنگارنگ الهي ، زبانش به شکر خداوند بچرخاند.!!در حالي که خداوند در قرآن مجيد آن را شاه کليد زيادي روزي و عاقبت به خيري مي داند.در سورهاعراف آيه 69 اين طور مي فرمايد:«فَاذْكُرُوا آلَاءَ اللَّهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ؛ پس نعمتهاى خدا را به ياد آوريد باشد كه رستگار شويد».در اين آيه شريفه «لعل»به چشم مي خورد که هم به معني شايد است و هم به معني قطعا و يقينمي آيد ،به نظر مفسران بزرگ اينجا به معني يقين است . و از کلمه « تفلحون » عاقبت به خيريفهميده مي شود.معني آيه اين مي شود که هرکسي نعمت هاي الهي را با حس سپاسگذاري يادکند قطعا عاقبت به خير و رستگار مي شود . رستگاري بدون عاقبت به خيري معنا ندارد ؛ زيرا اگرانسان بنا باشد در اين دنيا خوش باشد ولي بعد از آن دوباره عذاب و تلخ کامي ها شروع شود ,اين رستگاري نيست بلکه رستگاري واقعي آن است که بعد از آن ديگر روي بدبختي و گرفتاري هايرزمره زندگ جريانهاي عاشورا...
ما را در سایت جريانهاي عاشورا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4biran1211 بازدید : 214 تاريخ : يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 17:05